کاربرد یو پی اس چیست؟ و کجا استفاده میشود؟

قبلا با مفهوم ups و انواع آن آشنا شدیم.طبیعتاً باتوجه به قطعی برق و اهمیت حفظ دیتا و تجهیزات ، وجود ups در هر صنف و سازمانی ضروری میباشد.در ادامه مقاله به کاربرد یو پی اس خواهیم پرداخت.

یو پی اس برای مصارف پزشکی

درصورت قطع ناگهانی برق احتمال خطر آسیب دیدن سخت افزار های پزشکی وجود دارد . به عنوان مثال در تصویربرداری با قطع برق ممکن است داده های ضبط شده از بین بروند.این امر می تواند بر تشخیص و یا درمان یک بیمار تأثیر بگذارد.یا مثلا اگر در حین اسکن ، برق قطع شود ، تشخیص بیماری با تاخیر مواجه خواهد شد که این امر میتواند بر سلامت انسان تاثیر نامطلوب بگذارد.چرا که ردیابهایی که وارد بدن میشوند ، برای مدت طولانی نمی توانند دوباره تزریق شوند.بنابراین خرید و نصب ups به عنوان دستگاه پشتیبان برق در چنین مراکزی از هزینه های هنگفت احتمالی وحتی خطرآفرین جهت انسانها جلوگیری خواهد نمود.

 ups در سیستم های مخابراتی

سیستم های مخابراتی از گیرنده و فرستنده های گران قیمتی تشکیل شده اند که می بایست بصورت شبانه روزی روشن باشند. بنابراین وجود یک ups مناسب از هزینه های هنگفت آسیب به تجهیزات این سیستم ها و اختلال در فعالیت کاربران جلوگیری میکند.

یو پی اس در دیتا سنترها

دیتاسنتر (Data Center) یا مرکز داده به مجموعه ای از کامپیوترها و تجهیزات شبکه گفته میشود.که وظیفه اصلی آن نگهداری و پشتیبانی از داده ها می باشد. این سیستم بصورت 24ساعته و بدون وقفه ،امور مربوط به دریافت ،نگهداری و ارسال داده ها را انجام میدهد.تا خللی در کار کاربران ایجاد نشود یا براثر وقفه ، دیتایی ازبین نرود.بنابراین استفاده از ups در این سیستم ها به دلیل حساسیت بالای استفاده از اطلاعات، سرور ها و تجهیزات شبکه لازم و ضروری است.

کاربرد یوپی اس در تجهیزات پزشکی،مخابراتی و دوربین مداربسته

یو پی اس در ساختمان و منازل مسکونی

از دستگاههای یوپی اس میتوان در منازل شخصی ، باغ ، سالن های مجالس و …. جهت جلوگیری از خاموشی سیستم های کامپیوتری ، یخچال ، تلویزیون، روشنایی و یا سیستم گرمایشی استفاده نمود.

ups  در سیستم های امنیتی

سیستم های امنیتی به دلیل حساسیت بالا نباید دچار اختلال یا قطعی گردند.اختلال در این سیستم ها ممکن است منجر به آسیب های جبران ناپذیر امنیتی و یا آسیب های مالی گردد. بدین منظور استفاده از دستگاههای ذخیره برق یا یو پی اس در مدار الزامی می باشد.

ups  سیستم دوربین مدار بسته

امروزه دوربین های مداربسته در اکثر مکان های عمومی، شرکت ها، فروشگاه ها و حتی منازل به منظور پیشگیری از وقوع سرقت بسیار رواج یافته است. این وسیله امنیتی می بایست بصورت 24 ساعته در مدار بوده تا از خطرات احتمالی توسط افراد سودجو محافظت نماید.

از آنجا که دوربین ها با برق کار میکنند ، وجود منبع ذخیره برق( خرید ups یا اینورتر ) به جهت اتصال دائمی دستگاهها به برق الزامی می باشد.

Ups در صنعت نفت و گاز

بزرگترین و فعال ترین صنعت در ایران ،صنعت نفت می باشد که بخش عظیمی از انرژی جهان را تامین میکند. پتروشیمی ها یکی از مناطق حساس از لحاظ امنیت ، درامد کشور و هزینه های سرمایه گذاری شده میباشد.انتخاب نوع مناسب UPS برای این صنعت می تواند حفاظت و امنیت دستگاه های الکترونیکی را در برابر خطرات ناشی از برق و به دنبال آن ایجاد جرقه آتش سوزی یا سایر خطرات تضمین کند.

 Ups در کارخانجات

کارخانجات می بایست روزانه تعداد از پیش تعیین شده ای از محصولات خود را تولید کنند.تا هم جوابگوی نیاز مصرف کننده باشند و هم بتوانند به سودآوری مورد نظر خود برسند. اگر در حین تولید محصول برق دستگاهها قطع شود علاوه بر اسیب احتمالی دستگاه ، ممکن است مواد اولیه ای که حین فرایند تولید هستند نیز خراب شوند.و شرکت بواسطه این قطعی برق ، ضررهای هنگفتی متحمل شود. بنابراین استفاده از یوپی اس در کارخانجات میتواند از ضضرهای احتمالی جلوگیری کند.

 

جهت دریافت راهنمایی های بیشتر در انتخاب نوع دستگاه مناسب با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

0 نظر